BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday 10 December 2011

Handle Kedai Makan

Salam........
Aku nak bercerita pengalaman aku handle kedai makan........
Sebelum nieyyy aku t0l0ng mak sedare aku kat kedai makan...........
Tapi 2 hari baru nieee aku yang kena handle kedai tueee.....
Mula-mula takut jugakkkk..........
Sebab aku bukan pandai masak sangat p0wn.........
Tapi tak ape sebab ade IBU (kawan mak sedare aku).......
Start hari khamis sampai sabtu.........
Mak sedare aku naek Camer0n ......
So aku kena handle kedai tue.........
Hari first memang aku awal daripada hari biase aku pergi kedai.........
Sebab duit semua pada aku..........
Pukul 6.45 pagi aku dah sampai dekat kedai........
Aku sampai dekat kedai ibu dah siap masak...........
Kikikiki......
Aku kemas semua yang patut then bukak kedai..........
Ramai giler k0wt 0rang datang............
Hahahahaha...........
Aku bukak kedai lagi banyak dapat daripada mak sedare aku uh bukak.............
Bangge kejap........
Memang kebiasaan orang balak yang datang ke kedai nak makan semua......
Hari jumaat memang aku lewat sebab aku penat l0rh seharian duduk kat kedai........
Hari jumaat mak sedare aku (mak teh dengan m0k de ) ade datang kedai teng0k2 kan kita0rang.........
Hari jumaat aku nak niage kuih talam tapi leceh nak buat......
So aku suruh m0k de buat kuih kasuie untuk niage petang........
M0k de bancuh dan buat kuihhh.............
Ibu juz potong and hidangkan untuk dijual............
Hahahahahha............
Hari sabtu lagi lambat.......
Ibu p0wn lambat hari sabtu.........
Hehehehehe.........
Bukak sebelah pintu kedai dah ramai yang menunggu nasi lemak..........
Aisssshhhhhhhh...........
Cuma pelanggan kena tunggu sekejap..........
Kerja aku jage kaunter and t0l0ng ibu basuh-basuh pinggan.......
Aku kesian teng0k ibu die masak die basuh............
S0 kita kena kerjasama .......
Ade s0rang Uncle nie......
Tauke balak (cina jerantut)selalu keluar masuk ikut pintu dapur........
Die nieyyy aku perasan memang selalu teng0k kebersihan........
Tapi die nie memang selalu minum kedai..............
HAri last sabtu aku bukak kedai......
Petang aku tak bukak sebab penat.......
Aku kena g0sip dengan Bidin orang balak...........
Bidin tue orang same umur dengan m0k de sari sebelah umah aku......
Bujang lagi die uhhh..........
Umur 28 tahun k0wt.......
Hahahahaha...........
Tak l0gik g0sip aku dengan Bidin.........
Kikikiki........
Kalau m0k de sari sampai kan kat bidin memang aku tak pergi kedai dah...........
Hahahahahaha.........
Timbul g0sip sebab aku k0wt........
Waktu pagi tue bidin dah makan dengan tauke tue dan kawan2 balak die.......
Lepas tue dah bayar semua.......
Bidin datang kedai cakap nak bungkus nasi........
Aku tanye nasi ape ..........
Tiba-tiba die cakap malas l0rh bungkus nanti tengah hari die turun makan kat kedai.....
0k l0rh aku cakap........
Aku lupa nak cakap dekat die kedai tutup tengah hari.........
Sampai pukul 12 aku tunggu si bidin nie makan........
Tak ade-ade.........
M0k de idah dengan ibu pun tunggu sekali........
Aku cakap dekat ibu kasihan dekat bidin nanti die tak makan.......
Dah l0rh kerja dalam hutan.......
Nanti kempunan ke apew kan.........
Sampai pukul satu kita0rang tunggu dekat kedai bidin tak ade jugakkk.........
Last-last bungkus semua lauk bawak balik.........
NAsi lemak bagi budak-budak yang singgah makan jewp.........
Start dari tue l0rh aku kena g0sip.......
Hermmmmmm.............
Tak ade niat ape-ape p0wn cuma kasihan dekat orang yang kerja hutan.......
Maklum l0rh bukan rendah bukit yang di0rang naek uhhhh.........
Cuma takut di0rang kempunan ajewp.............
Ape yang penting perniagaan aku selama 2 hari setengah berjaya mengaut keuntungan yang lebih dari mak sedare aku niage...........
Hahahahaha...............
Tapi macam biase kalau perniagaan kita maju 0rang akan dengki.........
0rang laen bersaing secara sihat kau bersaing secara habat...........
B0d0hhhhhhhhh ! ! !
Kau tak payah datang kedai nak buat pura minum petang..........
Aku tahu niat kau yang sebenarnye........
0rang hati busuk macam kau layak makan najis babi jewp l0rhhhhhh sialllllll............
Tak payah kau nak buat tande pangkah dekat kedai 0rang...........
Tak payah kau nak buat dengki sangat dekat orang.......
Tak payah l0rh guna ilmu khurafat kau tueeee.........
Cukup l0rh dulu kau dah buat kedai baks0 0rang tutup.......
Jangan nak buat lagi dekat 0rang laen...........
Ilmu kau tak seberape nak dibanding dengan ilmu ALLAH..........
Allah lebih tahu ape kau buat dan m0ga kau dapat balasannye...........
AMIN...........

KBye !


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...